Welcome! This is the catholic home of Padre Alex, former Chaplain for the Austrian, Hungarian and Slovenian UN-soldiers in Cyprus, a beautiful country. So enjoy this visit by taking essential catholic information!

EASTER WITH UNFICYP:
SECTOR FOUR AT AYIA MARINA
(published: 15 April 1999, The Blue Beret. The Newspaper for Civilian, Military and Police Personnel within UNFICYP, Volume No 1, Issue No 5, Title-page)

(Padre Alex:)

UN-Page

UNO-Seite

Other Articles

Message

ENGLISH

DEUTSCH

A renovated church in the middle of the Buffer Zone was the scene for a moving ceremony held by UNFICYP's Sector Four to commemorate Easter.

Ayia Marina is a small church loacted inside the UN Buffer Zone east of UN 144. This church is dedicated to Saint Margrethe, who died in 307 AD as a martyr and is revered as one of the 14 helpers in need. In the Greek Orthodox church, she is known as Saint Marina.

The church of Ayia Marina, which was burnt down in 1974, was renovated by the municipality of Dherinia and AUSCON members It has been the scene of various religious activities, includin several marriages, pilgrimages and a number of annual church services.

On 3 April 1999, the Easter Vigil of Sector Four was held at the church. A better place to celebrate the festival of peace and of the resurrection seems hard to imagine.

The holy mass was attended by a large number of soldiers and their families. Padré Alexander Pytlik arranged the event, and the service began with the traditional Easter fire. Everyone was involved by reading lessons in German and English. The approach of dusk put everyone present in an appropriate mood for the holiest night in the Christian year.

After the holy communion, the blessing of traditional dishes concluded this celebration that will live long in everyone's memory.

Eine renovierte Kirche inmitten der Pufferzone war der Schauplatz für einen emotionellen Ostergottesdienst von UNFICYP's Sektor 4.

Ayia Marina ist eine kleine Kirche, gelegen östlich von UN-144 in der Pufferzone. Diese Kapelle ist der heiligen Margarete, die als Märtyrerin im Jahr 307 nach Christus starb und als eine der 14 Nothelferinnen verehrt wird, geweiht. Im griechisch-orthodoxen Glauben ist sie als heilige Marina bekannt.

Im Jahre 1974 brannte die Kirche im Rahmen der Kampfhandlungen aus, wurde in den letzten Jahren unter Mitwirkung von AUSCON renoviert und ist seitdem des öfteren Schauplatz religiöser Veranstaltungen, ebenso Ort für Hochzeiten und Pilgerfahrten.

Am 3. April 1999 wurde dort der Ostergottesdienst des Sektor 4 gefeiert. Eine bessere Örtlichkeit zur Begehung des Festes des Friedens und der Auferstehung scheint kaum denkbar.

Die Heilige Messe wurde von zahlreichen Soldaten aus allen Kontingenten des Bataillons zusammen mit deren Familien besucht. Padre Alexander Pytlik sorgte unter anderem durch das traditionelle Osterfeuer und die Einbindung der Gläubigen bei den Lesungen für eine feierlich ergreifende Atmosphäre. Die mit Fortdauer der Messe hereinbrechende Dämmerung stimmte die Anwesenden auf die heiligste Nacht im Christlichen Glauben ein.

Nach erfolgter Spendung des Sakramentes des Heiligen Kommunion bildete die traditionelle österliche Speisensegnung den Abschluß dieser Feier, die allen noch lange in Erinnerung bleiben wird.

Welcome! This will bring you to the English Start Page of Father Alex, former Chaplain for the catholic UN-soldiers of Austria, Hungary and Slovenia in Cyprus! Enjoy this visit by taking essential information for eternal life!

Top of Page: the Easter Vigil 1999, celebrated by Padre Alex together with AUSCON, HUNCON and SICON!

Gelobt sei Jesus Christus! Freut mich, daß Du hierher gefunden hast. Die Zeit vergeht, darum nütze sie zum Erwerb katholischer Glaubensinformation auf meiner deutschen Startseite, bleibend für das ewige Leben! Dein Padre Alex